Nie da się ukryć, że Instagram bardzo dynamicznie się rozwija. Codziennie do aplikacji wrzucanych są miliony postów, dlatego coraz trudniej jest się przebić i zatrzymać odbiorców na dłużej. Jak więc powinien wyglądać post idealny? 

 

Jak działa algorytm Instagrama?

Algorytmy Instagrama, które decydują o zasięgach organicznych są owiane tajemnicą, dlatego wiemy o nich niewiele. Jedynym sposobem na odkrycie ich działania są testy i nieustanna analiza. Jednym z najważniejszych elementów jest zaangażowanie w pierwszych minutach po opublikowaniu danej treści – im jest wyższe, tym większy zasięg organiczny ta treść zdobędzie. 
Posty po publikacji docierają zaledwie do 10% naszych odbiorców i na podstawie ich reakcji algorytm ocenia na ile dane treści są interesujące.  Jeśli odbiorcy polubią post, skomentują, zapiszą go lub udostępnią wówczas nasz post dociera do kolejnych odbiorców i tak dalej, aż w końcu nasz post może wylądować w najbardziej pożądanym miejscu czyli eksploruj. 

Idealny post na Instagramie

Dlatego tak ważne jest aby tworzone przez nas treści zatrzymały odbiorców. Mamy na to tylko dwie szanse – przyciągające wzrok zdjęcie lub grafika oraz wciągający/angażujący opis. 

Często pojawia się pytanie co jest lepsze – grafika czy zdjęcie? Prawda jest taka, że obie opcje są równie odpowiednie. Warto jednak wziąć pod uwagę jedną kwestię – jeśli przekazujemy np. edukacyjne treści to nasi obserwatorzy chętniej udostępnią powiązaną z tematem grafikę niż Twoje zdjęcie na plaży. Udostępnienia są ważnym ale nie jedynym elementem mającym wpływ na zaangażowanie. Jak wynika z badań, zdjęcia, na których pojawia się twarz bądź po prostu osoba generują więcej reakcji. 

Domyślnym formatem zdjęć bądź grafik na Instagramie jest kwadrat, bo w ten sposób widzimy nasze posty na profilu (siatka / feed). Nie ma jednak przeciwskazań do dodania poziomego lub pionowego zdjęcia i właśnie ten ostatnio format powinien Was najbardziej zainteresować. Dlaczego? Przewijając posty na Instagramie, zdjęcie, które jest pionowe zajmuje większą część ekranu niż kwadrat (w poziomie). To zwiększa szanse, że odbiorca zainteresuje się naszą publikacją.

Przyciągające zdjęcie to jednak nie wszystko, bo to właśnie opis ma wpływ na to czy odbiorca postanowi skomentować nasz post czy nie. Jak wygląda dobry opis?  

  • jeśli opis jest długi, to zawsze musi być podzielony na akapity – nie będzie wówczas wydawał się zbyt “ciężki” i więcej osób przeczyta go do końca
  • na końcu zawsze musi być CTA czyli wezwanie do działania – pamiętaj, że musi być to jasny komunikat. Nie pisz “daj znać co myślisz” ale “Napisz w komentarzu, co o tym myślisz”  
  • nie dodawaj hasztagów na końcu opisu, ale w komentarzu zaraz po publikacji postu – dzięki temu od Twojego CTA do miejsca na wpisanie komentarza będzie krótsza droga 

 

Daj znać w komentarzu, o czym chcesz przeczytać w kolejnym poście na moim blogu?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *